Psychothérapie individuelle
J'adopte une approche centrée sur les traumatismes et j'utilise des interventions fondées sur la recherche pour le traitement des troubles dissociatifs et liés aux traumatismes, des problèmes liés à l'attachement, des troubles parentaux et périnatauxs .Je suis également formée sur l'applications cliniques de l'entretien d'attachement de l'adulte ("Adult Attachment Interview) ainsi qu'à la TCC axée sur le traumatisme.
Lorsque je travaille en thérapie individuelle, mon objectif est d'aider les clients à prendre conscience, développer leur compréhension et à donner un sens à leurs expériences. Je travaille avec des enfants, des adolescents et des adultes. Lorsque je travaille avec des enfants de moins de 12 ans, je rencontre principalement les parents.
Évaluations parentales
Une évaluation parentale (ou article 30) est une évaluation complète et approfondie des besoins des enfants, de la capacité et du fonctionnement des parents, ainsi que des diverses relations et dynamiques au sein d’une famille. Mon rôle en tant qu'évaluateur est de recueillir des informations et de formuler des recommandations dans le meilleur intérêt du ou des enfants. Je fournis des recommandations au tribunal sur la prise de décision parentale (garde) et le temps parental (droit de visite) qui sont dans le meilleur intérêt de l'enfant. Je réponds aussi aux questions spécifiques posées par la court. Le S.30 est un processus et il ne garantit pas un résultat à aucune des parties.
​
Accompagnement parental et périnatal
Être parent est difficile. J'offre de nombreux services pour accompagner les parents et futurs parents dans leur cheminement. Je suis une clinicienne qualifiée pour le Circle of Security Parenting Program(TM), qui est une intervention parentale d'attachement fondée sur des preuves. Je suis également formée sur l'utilisation cliniques de l'entretien d'attachement pour adultes ("Adult Attachment Interview"). J'offre une évaluation et une intervention de la disponibilité émotionnelle parent-enfant, où vous et votre enfant êtes observés dans une situation de jeu et nous discutons des éléments de la parentalité qui favorisent des relations positives. J'offre également une psychothérapie pour les problèmes périnatals, notamment la dépression post-partum et l'anxiété post-partum.
​
​
Supervision, consultation et formation
J'offre des formations et des ateliers sur une variété de sujets liés à la santé mentale et à la parentalité, notamment l'attachement, la parentalité positive, l'identité parentale (« matrescence ») et l'impact des traumatismes sur le développement et le cheminement parental. Des exemples de formations peuvent êtres trouvé ici.
​
J'ai une formation formel en supervision clinique. Je supervise les personnes qui suivent le processus d'inscription auprès de l'Ordre des psychologues de l'Ontario (c'est-à-dire les membres en pratique supervisée).
​
Individual psychotherapy
I take a trauma-focused approach and use evidence-based interventions for the treatment of trauma-related and dissociative disorders, attachment-related issues, parenting and perinatal disorders. I am trained trained in the clinical applications of the Adult Attachment Interview, attachment-based interventions (e.g., Circle of Security Program, DDP-1), as well as trauma-focused CBT.
When working one-on-one in therapy, I aim to support clients in developing awareness, understanding, and making meaning of experiences. I work with children, adolescents, and adults. When working with children under the age of 12, I meet primarily with the parents.
​
I invite my clients to use journaling as a therapeutic tool. You can find some information and prompts for journaling here.
​
Parenting assessments
A parenting assessment (or Section 30) is a comprehensive, in-depth evaluation of the children's needs, the parents' ability and functioning, and the various relationships and dynamics within a family. My role as an evaluator is to gather information and make recommendations in the best interests of the child(ren). I provide recommendations to the court on parental decision-making (custody) and parenting time (visitation) that are in the best interests of the child(ren). I also answer specific questions posed by the court. The S.30 evaluation is a process, which does not guarantee an outcome for either party.
Separation Planning
Making the decision to separate from a partner is challenging. Parents often have questions about how to share the news with their children and what to tell them about their new schedules and living arrangements. I provide parents with evidence-based information, coaching, and emotional support throughout this difficult time. This service includes supporting you in sharing the news of separation or divorce in an age-appropriate and clear matter with your child(ren). As a contributor to the Ontario Parenting Plan Guide and Template, I can help you make decisions that are in the best interest of the children.
Parent Coaching and Perinatal Support
Parenting is hard. I provide a number of services to support parents and parents-to-be in their journey, including parent coaching. I am a trained facilitator for the Circle of Security Parenting Program(TM), which is an evidence-based attachment parenting intervention. I am also trained in the clinical applications of the Adult Attachment Inteview. I offer parent-child emotional availability assessment and intervention, where you and your child are observed in a play situation and we discuss elements of parenting that foster positive relationships. I also offer psychotherapy for perinatal issues, including post-partum depression and post-partum anxiety.
​
​
Supervision, consultation, and training
I provide training and workshops on a variety of mental health and parenting topics, including attachment, gentle parenting, parenting identity (“matrescence”), and the impact of trauma on development. I can consult on these issues as well. A sample of trainings and invited talks can be found here.
I also have formal training through PESI for clinical supervision. I supervise individuals undergoing the process of Registration with the College of Psychologists of Ontario (i.e., Supervised Practice Members).
​
​